Dr. Papp-Danka Adrienn 
(irodavezető, Képzésfejlesztési Iroda, BGE)

Cím:

„Hárman párban” – Oktatók, módszertani szakértők és szakmai partnerek hatékony együttműködése a hallgatói digitáliskompetencia-fejlesztésben

Absztrakt:

Az egyetemi oktatóknak gyakran gondot okoz, hogy a munkaerőpiac igényeinek megfelelő képzést biztosítsanak a kurzusokon. Így van ez a mesterséges intelligencia terén is, hiszen a rohamosan fejlődő technológia elsajátítása és kompetenciaszintű továbbadása a hallgatóknak igazi kihívás elé állítja jelenleg az oktatókat. Előadásunkban röviden bemutatjuk, hogy mit tudunk a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem 2024 őszén végzett reprezentatív méréséből arra vonatkozóan, hogy az oktatók és a hallgatók milyen feladatokat tudnak jól, és kevésbé jól elvégezni a mesterséges intelligencia segítségével. Ez után pedig bemutatjuk azt az egyetemi jógyakorlatot, amelyet a mérési eredményekre alapozva dolgoztunk ki fejlesztési projektként. A program témája a mesterséges intelligencia alkalmazása hallgatói feladatokban. A projektben az oktatók és a hallgatók mellett egy munkaerőpiaci igényeket képviselő partnercég is részt vesz, aki az MI aktualitásait és a céges környezet elvárásait képviseli. Az oktatói képzésen ezt a vállalati szemléletet és a CTL iroda módszertani tudását egyesítve törekszünk arra, hogy hallgatói feladatokat találjunk ki a hallgatói MI-írástudás fejlesztésére. A hallgatók pedig — a számukra szervezett workshopon —, kipróbálják az oktatói képzésen kitalált feladatokat, így biztosítva az oktatói és a hallgatói nézőpontok, igények közelítését. A sokszereplős projekt keretében egy jól működő, komplex folyamatot mutatunk be, bízván abban, hogy adaptálható utat mutatunk azoknak a CTL irodáknak és a téma iránt érdeklődő egyetemi szakembereknek, akiket foglalkoztat az oktatók és a hallgatók digitális kompetenciájának fejlesztése.