Molnárné Dr. László Andrea
(Online)

Cím:

Oktató az AI korában; AI-proof számonkérési megoldások  

Absztrakt:

Mitől lesz ma egy tanulási feladat valóban értékes? Hogyan teremthetünk olyan tanulási helyzeteket, ahol a diákok gondolkodnak, döntéseket hoznak, és nem csupán „ChatGPT-t használnak okosan”? A workshop célja, hogy a résztvevők közösen újradefiniálják a tanítás és tanulás alapjait a mesterséges intelligencia korában. A három, egymásra épülő blokk során először a tanári szerep átalakulását vizsgáljuk meg – hogyan válik a tanár kurátorrá, gondolkodásformálóvá, kompetenciaépítővé. Ezután konkrét, működő példákon keresztül gyűjtjük össze, miként lehet az MI-t tudatosan beépíteni egy-egy feladatba, illetve hogyan tervezhetünk úgynevezett MI-álló feladatokat, amelyeket a diákok csak saját gondolkodásuk, tapasztalatuk vagy kreativitásuk révén tudnak megoldani. A záró részben minden résztvevő saját tananyagra szabott feladatokat alkot, megoszt, átdolgoz – és közben újragondolja saját pedagógiai gyakorlatát is.