Mennyire fontos, hogy egy oktató digitális lábnyomokat hagyjonmaga után szakmai tevékenysége során és milyen módon tegye ezt?
Szivák Judit:
Első kérdés az, mit kezd az ember azzal, hogynem lehet nem nyomot hagyni. Ebben avilágban rettenetesen összemosódik a sze-mélyes és a szakmai tér. A hallgatóval fontosmegértetni, hogy miközben ő klasszikus diákszerepben készül egyklasszikusan nem diákszerepre, meg kell tanulnia, milyen lábnyo-mokat hagyhat, hogyan mutathatja meg magát az online térben
Halász Gábor:
Aki kutató-oktató munkát végez, aki tu-dást hoz létre és oszt meg másokkal, an-nak alapvető érdeke, feladata, hogy ez atudás ne vesszen el. Például egy oktató,egy kutató nem lehet meg személyes honlap nélkül, ahol nemegyszerűen CV-t oszt meg, hanem tudástartalmat tárol: elmél-kedéseket rögzít, tesz elérhetővé, blogot ír. Minden kutatónak,oktatónak, aki tudásnyomot akar maga mögött hagyni, ren-delkeznie kell egy olyan digitális világgal, ahol a tudását tárol-ni tudja, és meg tudja osztani másokkal. Így lehet tőle tanulni